آشنایی با گل و گیاه

بهترین گیاهان برای سلامت قلب را بشناسید! + عکس

بهترین گیاهان برای سلامت قلب را بشناسید! + عکس
5/5 - (1 امتیاز)

امروزه با توجه به حجم شدید آلودگی هوا و غذاهای ناسالم، داشتن یک بدن و قلب سالم خیلی سخته. در این شرایط تنها با داشتن یک رژیم غذایی سالم و کمی ورزش شما میتونید یک زندگی سالم و خوب داشته باشید. در این مقاله ما به معرفی انواع گیاهان برای سلامت قلب میپردازیم که خوردنشون برای عملکرد عالی قلب شما خیلی مفیده، پس تا پایان این مقاله با رزفارست همراه باشید.

بهترین گیاهان برای سلامت قلب را بشناسید! + عکس

گیاهان برای سلامت قلب

همونطور که میدونید، یک رژیم غذایی سالم اولین قدم برای رسیدن به یک قلب سالمه. خوردن مقدار زیادی سبزیجات، میوه ها و حبوبات مثل لوبیا، غلات سبوس دار، چربی های سالم مثل روغن زیتون و پروتئین بدون چربی مثل ماهی و مرغ، میتونه برای جلوگیری از حملات قلبی و مغزی خیلی مفید واقع بشه. گرچه باید دقت کنید که نحوه طبخ و تهیه این غذاها هم تفاوت زیادی در مفید بودنشون ایجاد میکنه. علاوه بر مواردی که گفتیم طی تحقیقاتی که پزشکان روی ارتباط تغذیه و سلامت جسم انجام دادن، نشون داده شده که گیاهان هم در این مورد فواید خیلی زیادی دارن. در ادامه مقاله با بهترین گیاهان برای سلامت قلب آشنا میشیم.

گیاهان برای سلامت قلب

هل

یک مطالعه نشون داده که دانه هل که به عنوان خوش طعم کننده در چای و یا غذاهای تند استفاده میشه، ممکنه فشار خون رو کاهش بده. تحقیقات همچنین نشون میده که استفاده از هل به کاهش خطر لخته شدن خون هم کمک زیادی میکنه. شما میتونید این دانه خوش عطر رو در انواع غذاها استفاده کنید به این صورت که لایه رویی اون رو جدا کنید و دانه هاش رو آسیاب کنید و در غذا بریزید. همچنین میتونید در انواع چای و دمنوش اون رو دم کنید.

هل

دارچین

 یک مطالعه مروری در سال 2013 روی 10 بیمار قلبی نشون داد که دارچین از چند جهت به قلب کمک میکنه و مقدار کمی از اون در روز باعث کاهش کلسترول کل، کلسترول LDL بد و تری گلیسیریدها، نوعی چربی مضر خون میشه. همچنین این ادویه قند خون رو کاهش میده و از بدن ما در برابر دیابت که خطر حملات قلبی و مغزی رو افزایش میده، محافظت میکنه. بهترین موارد استفاده از دارچین روی نان، اضافه کردنش به گوشت قرمز و … هست. خوبه که بدونید دارچین جزو بهترین گیاهان دارویی آیورودا برای تعادل بین چاکراها هم هست.

دارچین

سیر

اگه قلبتون رو دوست دارید، حتما باید از سیر استفاده کنید. در مطالعاتی که تا الان روی این ماده غذایی صورت گرفته شده مشخص شده که سیر فشار خون رو به میزان قابل توجهی کاهش میده. همچنین تجویز این ماده برای افرادی که کلسترول بالا داشتن، نشون داد که سیر میتونه کلسترول LDL و به طور کلی تمامی کلسترول بدن رو تا 10% در این افراد کاهش بده. پودر سیر و یا گیاهش رو میتونید در انواع سوپ، خورش ها، آبگوشت و … استفاده کنید. همچنین میتونید اون رو در انواع روغن و یا سبزیجات دیگه هم اضافه کنید.

سیر

زنجبیل

زنجبیل یک ریشه خیلی تنده که خطر ابتلا به فشار خون رو کاهش میده و افرادی که اون رو مصرف میکنن کمتر در معرض فشار خون قرار میگیرن. توصیه شده که استفاده روزانه حدود 2 تا 4 گرم از زنجبیل میتونه سلامت قلب رو تضمین کنه. شما میتونید اون رو خرد کنسد و یا به سالاد اضافش کنید و یا پودرش رو در چای، غذا و یا شیر بریزید و نوش جان کنید. 

کورکومین

این ماده در زردچوبه پیدا میشه و به زردچوبه رنگ زرد و غنی میبخشه. کورکومین خاصیت ضد التهابی داره و یک ماده مفید برای قلبه. تحقیقات نشون دادن که استفاده از زردچوبه به جلوگیری از لخته شدن خون خطرناک، کاهش کلسترول و کاهش التهاب که منجر به حملات قلبی و مغزی میشه، کمک میکنه. همچنین این ماده ممکنه از بدن در برابر نارسایی قلبی هم محافظت کنه، به طوری که اگه قلب خون رو به اندازه لازم پمپ نکنه کورکومین میتونه درست مثل دارو و ورزش در بهبود سلامت عروق خونی موثر واقع بشه.

شما میتونید برای دریافت کورکومین سبزیجات بو داده مثل گل کلم، پیاز و هویج رو به برنج یا سوپ اضافه کنید. استفاده از ادویه زردچوبه هم خیلی توصیه میشه.

کورکومین

بربرین

بربرین یک نمک آلکالوئیدیه که در چندین ماده غذایی مثل زرشک، زردچوبه و … پیدا میشه. این ماده به چند طریق به قلب کمک میکنه که از جمله اونا میشه به کاهش کلسترول LDL، تری گلیسیرید، افزایش کلسترول HDL و بهبود قند خون اشاره کرد. بعضی از افراد یک کپسول بربرین رو به نوشیدنیشون اضافه میکنن و عده ای از مکمل های اون استفاده میکنن. هر دو روش برای دریافت مواد مغذیش مناسبه.

برخلاف اکثر داروهای تجویز شده، گیاهان و مکمل ها از نظر کیفیت کنترل نمیشن و ممکنه در مقدار استفاده نظرات متفاوت باشه و خطرات و محدودیت هایی در استفاده ازشون نسبت به بیماری شما وجود داشته باشه، بنابراین قبل از استفاده از اونا با پزشک معالجتون مشورت کنید.

همچنین علاوه بر استفاده از گیاهان خوش طعم، سعی کنید غذا رو به روش های سالم تهیه کنید. مثلاً به جای مرغ و ماهی سرخ شده، اونا رو در فر بپزید. برای پخت و پز از روغن های زیتون و کانولا استفاده کنید و به جای خوردن روزانه گوشت، از سبزیجات استفاده کنید. با این اقدامات میتونید سلامت قلبتون رو تضمین کنید.

بربرین

در مجله گل و گیاه رزفارست بخوانید:

گیاهان دور کننده حشرات | انواع حشرات گیاهان آپارتمانی

معجزه قهوه برای تقویت گیاهان!

ترفند های جلوگیری از گرمازدگی گیاهان آپارتمانی

سوالات متداول درباره گیاهان برای سلامت قلب

گیاهانی که برای سلامت قلب مفیدن چه گیاهانی هستن؟

از جمله این گیاهان میشه به هل، زنجبیل و … اشاره کرد. ما در این مقاله این شما رو با این گیاهان آشنا میکنیم. رو بهتون معرفی میکنیم.

فواید دارچین چیه؟

دارچین از چند جهت به قلب کمک میکنه و مقدار کمی از اون در روز باعث کاهش کلسترول کل، کلسترول LDL بد و تری گلیسیریدها، نوعی چربی مضر خون میشه. همچنین این ادویه قند خون رو کاهش میده و از بدن ما در برابر دیابت که خطر حملات قلبی و مغزی رو افزایش میده، محافظت میکنه.

خواص هل چیه؟

یک مطالعه نشون داده که دانه هل که به عنوان خوش طعم کننده در چای و یا غذاهای تند استفاده میشه، ممکنه فشار خون رو کاهش بده. تحقیقات همچنین نشون میده که استفاده از هل به کاهش خطر لخته شدن خون هم کمک زیادی میکنه

فواید سیر چیه؟

اگه قلبتون رو دوست دارید، حتما باید از سیر استفاده کنید. در مطالعاتی که تا الان روی این ماده غذایی صورت گرفته شده مشخص شده که سیر فشار خون رو به میزان قابل توجهی کاهش میده. همچنین تجویز این ماده برای افرادی که کلسترول بالا داشتن، نشون داد که سیر میتونه کلسترول LDL و به طور کلی تمامی کلسترول بدن رو تا 10% در این افراد کاهش بده. پودر سیر و یا گیاهش رو میتونید در انواع سوپ، خورش ها، آبگوشت و … استفاده کنید. همچنین میتونید اون رو در انواع روغن و یا سبزیجات دیگه هم اضافه کنید.

خلاصه نکات مقاله گیاهان برای سلامت قلب

امروزه با توجه به حجم شدید آلودگی هوا و غذاهای ناسالم، داشتن یک بدن و قلب سالم خیلی سخته. در این شرایط تنها با داشتن یک رژیم غذایی سالم و کمی ورزش شما میتونید یک زندگی سالم و خوب داشته باشید. همونطور که میدونید، یک رژیم غذایی سالم اولین قدم برای رسیدن به یک قلب سالمه. خوردن مقدار زیادی سبزیجات، میوه ها و حبوبات مثل لوبیا، غلات سبوس دار، چربی های سالم مثل روغن زیتون و پروتئین بدون چربی مثل ماهی و مرغ، میتونه برای جلوگیری از حملات قلبی و مغزی خیلی مفید واقع بشه.

گرچه باید دقت کنید که نحوه طبخ و تهیه این غذاها هم تفاوت زیادی در مفید بودنشون ایجاد میکنه. علاوه بر مواردی که گفتیم طی تحقیقاتی که پزشکان روی ارتباط تغذیه و سلامت جسم انجام دادن، نشون داده شده که گیاهان هم در این مورد فواید خیلی زیادی دارن. در ادامه مقاله با بهترین گیاهان برای سلامت قلب آشنا میشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.